Olen ajanut Cicli B-cyclocrossarillani muistaakseni keväästä 2008 lähtien ja se on palvellut hyvin nämä vuodet. Voimansiirtokin on vielä alkuperäinen, minkä kyllä huomaa. Retkipyöräilyssä suurin puute on ollut se, siihen ei saa asennettua tavaratelinettä. Rungosta puuttuvat kiinnikkeet. Tähän asti olenkin käyttänyt peräkärryä, joka toimii hyvin kotimaan retkillä ja laivamatkustamisessa, kuten viime kesän Viron reissulla.
Lentomatkailussa kärry on aika epäkäytännöllinen, koska se ei mahdu samaan laatikkoon pyörän kanssa ja erillisenä isona kollina turhaan nostaa matkakustannuksia. Slovenian reissun ajoin Ortliebin Messenger-repun kanssa. Se onnistui kyllä, mutta 8kg selässä alkoi vähän painaa loppumatkasta. Ja tuolla reissulla ajoin välillä ilman reppua. Ensi kesänä olemme menossa ajelemaan Reinin vartta. Tällä matkalla kamat kulkevat mukana koko ajan ja aikakin on pidempi. Siispä hankkimaan pyörää, johon saa tavaratelineen kiinnitettyä.
Pelago Stavanger |
Päädyin tyylikkääseen ja juuri tarkoituksiini soveltuvaan Pelago Stavangeriin. Siinä on kiinnikkeet sekä etu- että takatelinettä varten. Tavarateline tosin puuttuu vielä, mutta hankin sen ennen matkaa. Ja bonuksena pitkät lokarit, en edes muista koska fillarissani on sellaiset ollut.
Olen nyt ajellut vasta muutaman kymmenen kilometriä Stavalla, mutta olen jo vakuuttunut sen toimivuudesta. Ajoasento on hieman pystympi ja mukavampi kuin Ciclissä, jonka asento rasitti hieman niska-hartiaseutua.
Tässä nämä ensivaikutelmat. Kirjoittelen varmaan lisää kokemuksia myöhemmin. Ja meidän Reininvarren reissusuunnitelmistammekin on tulossa tarinaa myöhemmin.
Tässä nämä ensivaikutelmat. Kirjoittelen varmaan lisää kokemuksia myöhemmin. Ja meidän Reininvarren reissusuunnitelmistammekin on tulossa tarinaa myöhemmin.
3 kommenttia:
Sama päätös muutamaa viikkoa myöhemmin! Täällä odotellaan Stavaa postista. Kerro ihmeessä millaiseen tavaratelineeseen päädyit, itse myös mietin millaiset telineet olisivat mahdollisimman tyyliin sopivat kantaen silti takalaukut+teltan ja makuupussin. Kuormaa tulee sen verran paljon, että Pelagon perustarakka saattaa olla liian kevytrakenteinen.
Ajattelin itse ihan tolla Pelagon perustarakalla pärjätä. Jos tavaraa on niin paljon, että se ei kestä, on ajaminenkin jo siinä vaiheessa aika raskasta.
Nojoo, saman palautteen sain paikalliselta myyjältä. Kuulemma kaikki ilmoittavat saman 25-30 kg kantavuudeksi. Ei sillä, että sinne ikinä noin paljoa edes kuormattaisi, joskus ääritilanteessa voi mennä vähän rajoille. Mutta ei kuulema ole mikään "oikea ongelma",perustarakka kantaa kyllä...
Lähetä kommentti