tiistai 6. lokakuuta 2009

Kylmä, eikä kulje

Edellisessä postauksessani kirjoitin viimeisistä lämpimistä ajokeleistä. Tänään olin fillarilla töissä noin viikon tauon jälkeen ja olipahan taas kylmä pudotus todellisuuteen. Ilma oli kylmä eikä pyörä kulkenut lainkaan. Talvella kylmään säähän on tottunut, mutta nämä syksyn ensimmäiset todella viileät päivät ovat joka vuosi yhtä yllättäviä. Olin kyllä pukeutunut sään edellyttämällä tavalla Haltin pukuun ja talvikenkiin ja laittanut Buffinkin kypärän alle, mutta silti kylmä hiipi vaatteiden alle. No, muutaman päivän (viikon?) päästä kylmää säätä ei edes huomaa enää.

Talvesta tulikin mieleeni rengasasia. Viime talven ajoin Inbred-sinkulallani, mutta nyt olen vaihtanut siihen hieman raskaamman välityksen ja uskon, että se on liian raskas umpihangessa puskemiseen. Edessä on siis nastarenkaiden hankinta cyclocrossariin. Luulen, että hankin 35mm Schwalben Marathon Winterit. Saattaa pyörä kulkea tänä talvena paremmin kuin viime vuonna.

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Minä ajan samalla setillä pyörää myöten, jos tuo kuvassa oleva pyörä on se millä ajat. Marathonit osoittautuivat viime talvena oivaksi valinnaksi, mutta vasta kun laitoin niihin pistosuojanauhat. Kun sepeli levitettiin ensilumen tultua Espoosta Helsinkiin kulkevalle työmatkalleni kumit puhkesivat kolmesti kahden viikon aikana. Pistosuojanauhojen asennuksen jälkeen ei kertaakaan. Suosittelen lämpimästi.

Timppa kirjoitti...

Jep, Cicli B:llä ajelen. Olen kuullut tapauksista, joissa Marathon Wintereiden nastat ovat itse puhkoneet renkaat, koska ovat niin pitkät. Täytyy kokeilla ja paikata renkaita muutaman kerran työmatkalla :).